یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

دزدی بیمارگونه

اشتراک مطالب

دزدی بیمارگونه

۷۲۵ بازديد

دزدی بیمارگون یا کلپتومنیا یک میل خیلی زیاد برای دزدیدن وسایل کم ارزش است . از علائم جنون دزدی می توان گفت افراد مبتلا به این بیماری به دنبال دزدیدن اشیا نه چندان ارزشمند مانند خودکار ، گیره کاغذ ، چسب و مانند این ها هستند .

به نقل از سایت  آسیب شناسی روانی فیلیا ، جنون دزدی یکی از بیماری های روحی و روانی است که در مردان بیشتر از زنان وجود دارد  . در کل آمار و شیوع جنون دزدی خیلی کم است . در مورد علل این بیماری گفته شده که بستگان درجه اول افراد دچار جنون دزدی میزان های  بالاتری از اختلال وسواسی- جبری در مقایسه با جمعیت عمومی دارند ، هم چنین اختلال مصرف مواد در این افراد بیشتر است . 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/661/جنون-دزدی-و-ویژگی-های-آن.html

 

 

چرا بچه ها دزدی می کنند؟

اگر کودک شما دزدی می کند، باید قبل از برنامه ریزی برای مقابله با این رفتار، انگیزه آن را مشخص کنید. معمولا کودکان به چند دلیل دست به این کار می زنند.

عدم آگاهی و درک

معمولا بچه های پیش دبستانی وسایل دیگران را بر می دارند. در این سن، آنها درک روشنی از تأثیر سرقت بر دیگران و مضر بودن آن ندارند.

آنها همچنین ممکن است چیزی را از فروشگاه بردارند به این دلیل که اقتصاد را نمی فهمند. مفهوم خرید برای آنها معنایی ندارد.

دقیقا همین سن زمان خوبی برای شروع آموزش همدلی و اینکه چرا سرقت اشتباه است، خواهد بود. به کودک خود آموزش دهید به حق مالکیت دیگران احترام بگذارد.

دزدی کودکان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.