شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

مزایای شیر مادر برای کودک

۸۱۴ بازديد

فواید خوردن شیر مادر برای کودک بسیار بیشتر از دوشیدن شیر و شیر خشک است . به بیان سایت راهنمایی و مشاوره فیلیا ، مزایای از پستان شیر دادن به کودک شامل موارد زیر می باشد : 

 

 

  1. برقراری تعادل بین چربی و پروتئین در بدن نوزاد .
  2. ارزش غذایی آن برای کودک کافی است .
  3. رشد جسمانی سالم و کاملی را برای کودک مهیا می کند .
  4. از بروز برخی بیماری ها جلوگیری می کند زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند . 
  5. باعث رشد مطلوب آرواره و دندان ها می شود. 
  6. توانایی هضم را برای کودک افزایش می دهد .

 

برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/457/فواید-خوردن-شیر-مادر-برای-کودک.html

 

 

خوراکی فوق العاده موثر برای افزایش شیر مادر

1- بادام

بادام سرشار از پروتئین است و منبع عالی کلسیم می باشد. در دوران شیردهی به 1250 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارید. اگر می خواهید شیر خود را زیاد کنید، این خوراکی خوشمزه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2- آووکادو

آووکادو حاوی چربی های ضروری “سالمی” است که نه تنها انرژی لازم را در طول روز به شما می بخشد بلکه سطح کلسترول تان را نیز متعادل می کند. علاوه بر این آووکادو سرشار از پروتئین، ویتامین E و فولات است که همگی به رشد سالم سیستم عصبی مرکزی نوزاد کمک می کنند. در دوران شیردهی روزانه به 4 تا 5 میلی گرم ویتامین E و 260 میکروگرم فولات نیاز دارید.

3- استاک یا عصاره های خانگی

استاک یا عصاره همان چیزی ست که به غذاها عطر و طعم خوبی می دهد و در اکثر سس ها و غذاهای آبکی استفاده می شود. عصاره می تواند از گوشت، مرغ و سبزیجات طبیعی درست شود. اگرچه استاک ها بصورت قرص های طعم دهنده ی غذا در بازار موجود هستند اما منظور ما از این گزینه، عصاره ای ست که در خانه و با مواد طبیعی درست شده است. عصاره های خانگی منبع عالی کلاژن، کوآنزیم Q10، کلسترول، انواع مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است. شما می توانید عصاره های مختلفی بسازید و در فریزر قرار دهید و آن را برای انواع مختلفی از غذاها از جمله سوپ ها مورد استفاده قرار دهید. عصاره ها بسیار سالم و مقوی هستند و به افزایش شیر شما در دوران شیردهی کمک شایانی می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.